onsdag, april 22, 2009

Lite halv deppig..

Jag är inte på topp idag. Hur mycket jag än vill vara glad för att operationen är klar, så är jag inte det. Jag ska va hemma tills måndag nästa vecka. Hur tråkigt??!! Jag var sjuk innan detta och bara var i sängen, nu är jag hemma IGEN. Men denna gången tandlös och full med stygn i munnen. Kan inte prata med någon utan min tand.. Löstanden går inte in än, det är för svullet. och för er som aldrig opererats. Så flyttas svullnaden för varje dag. Och det gör saken inte direkt bättre för mig. Nu går min protes verkligen inte in!! Det är en av framtänderna jag saknar. Så att gå utan den.. ah det är verkligen inte något man gör.
Jag ser ut som en hockeyspelare, eller möjligtvis en femåring som tappat sin första tand. Försök att prata med ett hål där...Det är omöjligt. Och jag blir rädd för mig själv.(Haha!)
Ja känner mig inte direkt vacker när jag vaknar på morgonen.

I Maj får jag in en tand där, permanent. Börjar gråta bara jag tänker på det. Vilken skillnad. Villken jobbig tid jag gått igenom. Vad värd jag är detta! Vad skönt att slippa opereras mer i munnen. NU är MIN TID snart här. Min tid som en tjej med en fulltandad mun! Slippa vara rädd att löstanden ska ramla ut. Slippa få tider till specialtandläkare. Och få gå till en vanlig tandläkare på besök en gång om året. Som alla andra vanliga normala människor gör.

Jag och Kim pratade lite för några dagar sen. Vad är Normal egentligen?
Vi hade inget svar på det.

Nu ska jag kolla på Ellen Degeneres. Hon gör mig alltid glad..

Inga kommentarer: