tisdag, april 07, 2009

No job-day

Ja rubriken säger det mesta. Varit klar i flera timmar nu. Attans då, säkert för att det är lov för de flesta barn. Då kanske de inte behövs så mycket vikarier i skolor och förskolor/dagis! men men det gör inget. Får använda denna dagen till något bra. Ska vänta tills alla butiker öppnar. Ska köpa present till syrran som fyller 23 på torsdag. Sen ska ja köpa nytt armband till klockan min. Och även köpa frimärken så ja kan posta mina betyg så dom kan börja granska min ansökan till skolorna=). Brottom brottom!

Ska även passa på att sola lite =) Läste tidningen sådär lugnt o skönt tidigt imorse. Brevid mig har Guzz(min fågel) presic haft sin morgon tvätt av hela jäkla fjäderdräkten. och han är sugen på macka. Han visar det så tydligt. Gör ifrån sig ett sött litet pip. Ska filma det någon dag. Hela processen. Han flyger från pinne till pinne, drar lite i sin klocka som hänger där inne. kvittrar lite fint. Allt för att få uppmärksamhet.. Vänder man sig så om och, säger, vill du ha?! och håller upp mackan.
Så får han panik. Han hoppar upp på väggen av buren och väntar.(så att magfjädrarna ibaldn trycks utanför gallret)
Kommer man inte, så kan han hänga där en bra stund(hahaha). Han älskar att äta från munnen, speciellt picka lite från tungan. ;)
Men idag gick det bra att man satte in en bit bröd genom gallret, ibland går det inte. Munnen ska det va, det visar han väl genom att totel stirra på munnen när man pratar med han....
Smör älskar han. Det ska gärna va mycket. men då fastnar det så sött i hans näbb.
Min lilla pippifågel. Tänk vad den lilla fjäderklädda spetiga saken kan få mig att känna sådan härlig "Mamma-känsla" ... Djur är meningen med livet för mig!

Inga kommentarer: