måndag, juli 06, 2009

20 år har gått..

Jag bryr mig inte över dom små linjerna som kryper in på mitt ansikte
Det är bara naturensväg att säga att jag har växt
Träd får ringar, och tjockare grenar
Barn växer ur sina favorit skor
varje år kommer vi närmre sanningen av vem vi kommer bli som vuxen

Jag är lycklig över att vara 20.

För 20 årsen pluppde ja ut ur mammas goa varma mage med super pigga ögon som bara väntade på livets goda.
Föddes med läpp och käka spalt. genom åren har de blivit operationer som ändrat mitt utseende drastiskt. Från att knappt ha en överläpp så står jag här idag med en fullt användbar läpp. Dock med ett ärr som visar vad jag gått igenom. Men en läpp som kan le, en som ja kan pussas med, en som jag kan få fram ljud med och som jag kan prata med. Jag är tacksam över de..Tack Doc. Jan Lilja.

Jag har små saker kvar att fixa med mitt ansikte..men snart är det slut med sjukhus vistelser. Och jag gillar den jag är idag. även om jag har mina yttre fel i ansikte. Jag är tacksam över allt jag får..tacksam över att de är gratis.

Jag har enda sen liten väntat på denna dagen. Då har jag haft som mål att antagligen vara klar med mina operationer. Därav att detta inlägget handlar om just detta ämnet. Jag har alltid fått höra av min plastikkirurg att jag "måste vänta tills jag blir 20" för att göra saker, för då har benen i ansiktet haft sin växt-fas. Som tex att korrigera ben i näsan osv som oxå växt fel under min tid i mammas mage. Jag har gjort de nu. 2 ggr..Tidigare än sagts. Då jag mått psykiskt dåligt av det och fått tillåtelse att göra de innan benen växtklart. På egen risk då..

Jag är nu inne på det året jag länge grubblat om i mitt huvud. Jag har fortfarande rätt stora operationer kvar att göra. Även om ja i mitt huvud trott ja skulle va klar nu...
Men ja får bita ihop och sätta ett nytt år på kartan. 25..vid 25 kommer jag vara helt klar.

Grattis till mig själv. Jag har kommit så långt som till 20 år in i mitt liv. Och det blir bara bättre enligt mig..

kl 17 kommer släkten. Längtar!!!!!!!!!

Inga kommentarer: