måndag, juli 20, 2009

Åh söta tant!

jag sitter här i min säng, nyss ätit en go maträtt mamma provade. Lax med curry och tomatsås. Mumsigt!!
När ja sitter här har ja full koll på lägenheten mittemot. Det bor ett gammalt par där, hon är den sötaste jag vet. (Stenrik har jag kommit på) men hon är så pysslig. Sköter om sin gigantiska balkong, alltid ute och njuter på sin balkong och alltid så söta kläder på sig. Stora kjolar ner till vaderna som fladdrar och har sig...dom börjar under brösten..och till de har hon en blus och alltid en skarf i halsen..Sådär tantigt..
Jag vet de året dom flyttade in, så var de en varm sommardag. Både gubben och gumman la sig på balkongen på en filt och somnade hand i hand. Mysigt! En liten powernap sådär..gulligaste!

Igår så hade jag myskväll med Pepe. köpte chips och gottade oss. Kollade lite film och så. Men något av det roligaste jag varit me om var imorrse. Pepe har en gigantisk säng(Säkert just för att han sover som en 300kg man. Han tar sån plats!) haha! Så iaf! jag hörde när han började prata att de lät som att han pratade i sömnen.

Pepe - Åh ! Åh! Du! *petar på låret*

Jag- ja! vad är det!?

Pepe- Ne rör dig inte, ligg helt still!!

Jag- Men vad är det?!

Pepe- Ligg helt still*springer och hämtar kameran* Du har en NEGER på huvudet!!

Jag- men va!?

Pepe- *kommer tbx i sängen* Men nej! har du rört dig!?

Jag- nej jag har legat stilla

Pepe- vart är ditt vita hårband?

Jag- jag har inget, de jag har i håret är brunt..

Pepe- men vaa!? herregud.. Det såg ut som en neger log mot mig och hade såndär lugg som negrerna har!

Ah ni förstår. Jag och han brukar inte direkt använda ordet NEGER. Så detta blev ju roligare ju mer de gick...han var säker på att han INTE drömde..Jag blev mer o mer säker på att han gjorde de.
Sen brast de..Det lät ju så kul när ja berättade om allt.
Jag blev ju skrajj för en sekund, Trodde ju att ja hade något äckligt i håret. För det var håret han tyckte såg ut som en ah..neger. Så vi skrattade så vi grät.

I veckan har ja lite saker att göra. Ska bli trevligt..Imorgon ska ja möta upp en fotograf .Patrik..Ska tjöta lite...ska bli trevligt..Sen på fredag ska ja träffa Charlotte min lärare från gymnasiet..Hon har fått barn och är världens grymmaste person. En tjej ja verkligen ser upp till. Hon bor i mitt område..Så vi ska promenera med lilla fräska varelsen Sebastian och tjöta,,vilket vi är bra på.. =)

Men jag visste att mamma och pappa skulle campa i Fjällbacka...men var inte säker på hur ja skulle göra..Om ja skulle me eller inte..ja älskar ju att tälta. Oavsätt väder..

Men just nu känner ja för de..och kanske får med mig Pepe. Men han verkar dra ur sig om de ska regna. Alla sidor visar olika väder..Men ja ska fortsätta tjata..Ons-lördag gäller de..Så det är inte hela världen om de regnar..Då kan man ju hitta på saker i stan ;)..Drar ja får ja avboka med charlotte, vilket är synd..men de kommer mer tillfällen!

Jag hoppas på att han följer me...

Ska snart ner till Jessicaa och kolla film! Mys..
Kram på er i regnet..
Mysstilen ja hade till Pepe...


Inga kommentarer: