fredag, juli 03, 2009

En dag kvar gott folk

sen sitter ja pa ett flyg hem(som forhoppningsvis stannar i luften enda tills sverige, och inte stortar som alla andra gor) hehe.\
Pa sjalvaste sondag kl 9.30 sa kommer bussen och hamtar mig ch nagra andra svennar:)
Haarligt. Nu vill ja hem. Hem till familjen,Vannerna, Fageln, Lagenheten, MATEN, rummet. OCH till min fodelsedag med min lilla slakt. Nu ar de min tid att fa njuta av sverige. Nu har ja njutit av detta land tillrakligt. Och dessa fulla engelsman gar mig pa nerverna. Jag ringde pappa igar och pratade av mig(min rakning blir inte rolig, haha) Jag sa att ja ar den enda som gar till beachen pa dagarna. Jag och tyskarna och italienarna invanderar beachen varje dag. Men vart ar engelsmannen? Aker man till ett land bara for att hanga vid poolen???? DET forstar inte ja.
Pappa skrattade och sa - Ah men tank dig,det ar ju som en varm pub med fri dricka och bad for dom. Det gillar dom.
Joo tack, ja har markt de. Allinclusive AR fri dricka, snacks, mat (aven om man betalt de i resan)osv osv. Men maste man bostatta sig brevid baren?? Tydligen.
Jag har helt klart tjanat mina pengar. Har tatt med mig dricka till beachen. Har gott upp och atit..Sa jag har inte gatt miste om nagat som ja betalat for.
Jag tycker att ja tatt vara pa denna semestern. Sa gott de gar nar jag ensam. Jag har ridigt hast en gang, sen har ja bara slappat. Njutit av strandens goa barnhundarmanniskorfaglardoft. Och dessutom HAV. Havet ar helt kristallklart. Ser varenda liten sten i havet. Och det ar jag i grekland for. Har atit tzatsiki varje dag...Bara for att!
For mig ar de semester. Det ar intressant vad folk tar semester for. Manga pa mitt hotell ar har for alkoholen. Den dricks redan pa morgonen. Och sen hela dagen fram tills nasta, och nasta, och nasta dag.

Jag kan arligt saga att ja aldrig kommer rekomendera detta hotellet Till nagon. Aldrig. Maten ar vidrig...Gillade du skolmaten sa ar detta perfekt..
Folket ar bara partyfolk eller alkis gubbar med sina frugor. Vissa barnfamiljer me som tror att dom tjanar pa att vara har da barnen far fri glass hela tiden...Men aven barn trottnar. En om dagen racker for manga..
Men jag tycker personligen att man ska ut pa kvallen, for att hitta nya tavernorresturanger..Jag har gatt forbi de mest idylliska och romatiska stallerna dar folk sitter o myser. Och jag har avundats sa. Har ar de som en enda stor bamba. Det ekar, bullrar och tjatas. Jag ater snabbt och flyr sen fran matsalen. De verkar alla gora.
Sa dom som vill ha bambamat och fulla hogljudda engelsman brevid sig overallt..dygnet runt. DOM ska vara har. Ingen annan..

Nasta resa blir inte allinclusive. Men de va vart att prova de.

Jag har packat klart, kanns skont. Allt ar fixat. Flera tusen kvar av fickpengarna. Kanns gott. Ska leva pa dom i sweden nu:)

Jag langtar efter sverige och dess manniskor..:)

Pusss pa er!!!

2 kommentarer:

Amanda sa...

känns sååååååååå skönt att du ska komma hem har saknat dig jätteeee mycket!!!! :D
ses snart.. längtar!

Love you bedis

Moster pia sa...

La Familia längtar efter dig...
Du är så välkommen hem, men jag kommer att sakna den här boken...
Tusen kramar moster Pia