onsdag, juli 29, 2009

Blev inte som ja tänkt mig..

Tanken igår var ju att stanna hemma och städa o så. men jag hakade på Pepe och hans gäng. Till Tranquil0 och Berså, It´s Tuesday. Var där när de öppnade. Underbara Kirsi kom oxå med hennes vän Tove. Vi hade inte så jätte kul. Så redan vid kl 00 var jag hemma. Klubben va PETIT, full med desperata människor i lyxförpackning. efter 15 min hade ja redan sätt alla som var där. Jag gillade mer Trädgårn då. Stort o rymligt, massa sittplatser o stora dansgolv. Här var alla packade sillar (Bokstavligen packade)

Såhär såg ja ut igår...

Nu är ja nyduschad. Har turban och dessutom spraytannat mig i duschen. Kölsvart!!
Imorgon ska jag och pappa rida på Raudhettas ridskola i mölndal.
Dom har islandshästar och dessutom 2 h grupp-uteritter. Så vi tog en grupp där vi får Tölta och Galoppera(Galoppsa, som ja säger). Vi kan rida, han och ja har hållt på med hästar så länge ja kan minnas.
Jag började rida som liten, då blev pappas med sugen och anmälde sig till ridskolan. Dom sa att de fanns en grupp för vuxna, men han ville promt vara med sin lilla skrutt. Så det var massa små ponnys och små barn och en JÄTTE häst och en pappa på. Min pappa (L)
Jag har alltid haft en väldig respekt för hästar. Den Respekten går ibland över till rädsla. Dom är stora djur. och kan lätt skada en. Så då har jag haft hyrhästar( alltså 1-2 dagar i veckan får ja hyra en persons häst och sköta den som min egna). Då var pappa för mestadels med. Även hunden vi hade. Hon fick alltid vara med. Spännande o luktade så gott tyckte hon.
Så detta ska bli jätte kul. Kommer säkert få en dejavu känsla genom att se han i ridhjälm.=)=)
Längtar så. Skiter om de är regn=)
Pusss på er!!!!!

Inga kommentarer: