torsdag, juli 30, 2009

Stämmer rätt bra..

Jag älskar fula namn på djur. Coolaste som finns. Typ Åke, hur grymt?
Ja tycker de stämmer skit bra, det speglar verkligen vad man är för någon.
Jag har haft så mkt djur att ja kan knappt hålla räkningen. ALLA djur har haft knasiga namn.
Alla fiskar har hetat som filmklassikerna. - Lotta, Emil, Madicken, Tjorven osv osv osv. Råttan hette Hugo som det där dataspelet. Hunden hette Alice som gamlemormor, Hamstern hette Isedor(fulaste ja hittade i kalendern) Kaninen hette Sally och min lilla Undulat nu heter Guss, som den tjocka musen i Askungen( ha ha ha den äran).
Jag älskar de. Har lite svårt för de klassiska som Smulan och Tuffsen. Ja kör på stort. Och ja är lite wild and crazy. Humorn iaf. Jag är barnslig med..Det speglas på mina namn.

Jag kommer inte direkt välja liknannde namn till mina kommande barn. Vill gärna inte ha mobbade barn. Men ja gillar namn som sticker ut. Hör ju en hel del ovanliga namn på jobbet. Och jag älskar de. Men vanligtvis så kan man ibland dömma för fort när man hör namnet. Och redan gissa hur föräldrararna ska vara. Men det är alltid lika kul att se vilka som döper sina barn till Märta, eller Maximillian. Det stämmer ofta inte ihop med bilden i huvudet man fick nära man hörde namnet..

Namn är kul!! Synd att man har ett tråkigt namn..:P

Inga kommentarer: