söndag, december 28, 2008

Boring sunday

Jag har suttit vid datan hela tiden idag. Min förkyldning är fortfarande kvar! Så ja orkar inte göra något idag.


Jag kollade på en sida som heter BesöksochTerapihundar.se

Det lät skit bra! Dom går inte efter raser utan personlighet och om den skulle passa som terapihund. Man åke till gruppboende, sjukhus, fängelser osv. Och låter dom klappa och mysa. Man kan även visa upp lite konster, eller låta hunden ligga på någon som vill ha lite närhet.
Jag blev nästan rörd av själva hemsidan.


Jag som legat på sjukhus mycket, enda sen jag var liten. Jag vet hur dåligt man kan må inombords. man kanske inte alltid visar det.

Jag blev tvingad till operationer som liten och hade ja fått hälsat på en hund där så hade min vistelse blivit så mycket enklare och kanske fått en bättre syn på sjukhus.. Gäller såklart för vuxna och barn och inte bara mig. Många ser sjukhus på ett jobbigt sätt.
Cancersjuka, döende eller utveklingsstörda. Är man en djurmänniska kan man få ut mycket av en viftande hunds svans.
Det skrivs på hemsidan att ibland har hundterapi gjort att en patient som aldrig pratat helt plötsligt vill prata.

Vad jag fattade det som, gör man detta på sin fritid, och för inga pengar.

Men jag VET vad det hade gjort för många.

Det kostar 20 000 för ett år. Uppe i sthlm en helg varje månad i ett år.


Om jag kan göra en tid på sjukhus lättare för många människor så tvekar jag inte på att utbilda mig och min hund. Pengarna får man tillbaxs med leenden.


Älskade djur.










Inga kommentarer: