måndag, december 08, 2008

Fått svar!

Culture Care Aupair( Dom jag skickade brev till igår) ringde idag på jobbet! =)=)
Jag fick pratade med en helt underbar tjej, som varit i manhattan i ett år typ.
Ja berättade att ja ändrat mig för det här med aupair. Att ja åker nästa år istället.
För ja måste börja betala mina operatiopner om ja drar ut på det ett år(Innan 20 så är allt för mig gratis). Och ett sådant onödigt lån vill jag inte stå med resten av livet.

Plus att detta med volvo. 2009 säger dom ska bli värre.
Jag söker till en utbildning som ger jobb. Undersköterska söks typ överallt.
Jag vet inte om dom har någon plan att låta alla arbetslösa volvoarbetare få förtur inom sånna jobbgivande utbildningar som är så korta. Eftersom dom säger att det SKA bli värre. Så vågar ja inte chansa att tacka nej om jag kommer in.

Så jag gör såhär.
Jag pluggar detta året(om ja kommer in), Tar körkort under detta året oxå. Sen så åker ja direkt när skolan slutat, som aupair. Då(med körkort) har ja större chans att komma till andra familjer som kräver körkort. Plus att det är skönt att ha gjort alla operationer och har en utbildning klar tills ja kommer hem! =)

Det är min plan för just nu. Kommer jag in på skolan som är på ett år, så har jag fyra veckor ledigt i sommar.
Jag ska spara alla pengar nu. Och resa dom fyra veckorna på tågluff. Typ 2 veckor i Italien, och två veckor i Grekland typ..skit billigt!..Någon som ska med mig!???? Plzzzz=)=) Hör av er, För jag börjar spara nu. =)=)
Hon från Aupair-enheten sa att OM jag inte kommer in på skolan, så kan jag höra av mig direkt så har jag en familj att vara hos.!!! =)=)

Förövrigt var min dag på jobbet förjäävlig!!! hhahaha. Fick nästan panik och ville gå hem.
Barn är inte lätta. Och speciellt inte då ja har en bunt med trottsiga 2 åringar ensam.




1 kommentar:

Anonym sa...

Vad har du gjort för operationer? Är det något estetiskt? Bara nyfiken eftersom jag läste att du ville plugga till undersköterska för plastikkirurgi :)

Kram Johanna