tisdag, december 23, 2008

Idag på bussen

Var jag med om något knepigt. Och framförallt SKUMT!

Jag satt på väg hem från jobbet. På bussen är det ca 4 personer utspridda. Och på en busshållplats som ligger välldigt öde, en sådan hållplats som man aldrig hämtar någon på.
Där, stiger en kille på. Utländsk påbro. Typ chile,spanien osv. Ser riktigt skum ut. Så fort han går på, kollar han på mig och ler. För jag reste nyss huvudet då ja slumrat till mot fönstret.
Lägger huvudet mot rutan igen. Tills jag känner en duns brevid mig. Gissa?
Jo, Han har så snällt satt sig BREVID mig. Det är tomt framför och bakom. VARFÖR?

Snacka om att totalt bryta en NORM som man bara inte får göra. DU tas absolut som psyko om du gör det!!!!
Från att va döds trött, så blev jag super pigg på två röda sekunder. DETTA va SKUMMT!

Ja kollade på han med skräckslagen blick. Detta var jag inte van vid.
Han log och höjde sin mp3-musik han lyssna på... Dansband.. Och log och kollade länge på mig.. såg det i sidan av ögat..

Ja flyttade längre in mot rutan, han oxå. Han hängde tillslut på mig. Han grejande hela tiden i sin öppna jacka. Ni vet som dom gör i filmer när dom tar fram pistolen. Jag satt där och tänkte. Tänk om han ska göra något på mig? Hugga, skjuta, hota mig? Vad ska jag göra, nocka honom? strypa han med bara händerna?..
Jag var typ lika stor så jag hade bannemig kunnat göra något som att putta ner han golvet och trampat på honom. Jag vägde säkert 10 kg mer än honom, hehe.

När ja skulle gå av va ja berädd på att skrika AKTA och ge han dödar blicken. men han flyttade sig så snällt. Han fick mig verkligen att tänka.
Om han nu inte var kriminell och ville mig något ont. Vad ville han? Ha sällskap under resan? Vem fan tänker så när man stiger på bussen?..Ah ne jag fattade INGET. =) hahhahhha

Sjuka personer det finns.


Hade en jätte bra dag på jobbet. Bara några timmar. Med 3 barn. Jätte mysigt, kände mig som en trebarns mamma ibland. Den ena 3åringen fick bada i badbaljan med ankor och decilitermått (så han kunde ösa massa vatten). Söta små kroppar asså. ååhh vill bara äta. !!=)

Pusss

Inga kommentarer: