lördag, december 13, 2008

Kladdkaka till frukost!

Godmorgon!
Jag kom nyss ner från mamma och pappas sovrum, legat emellan dom och kollat på nyhetsmorgon! Mys! Nope, jag kommer nog aldrig växa ifrån det! jag är välldigt mammig! =)

Sitter här nu med en skål yoghurt och nötter. Brevid den tallriken står en annan. gissa vad det blir till efterätt?
Kladdkaka!!!!

Jag är typ sjuk igen. Ínte konstigt, denna veckan är det nog 5 barn vi skickat hem, och 3 till som stannat hemma självmant. ALLA med 39 garders feber. Inte konstigt om ja får denna. Influsensa eller vad det nu kan vara..Jag som knappt har något imunförsvar kvar!..SÅ typiskt!

Nu vaknade ja med världens snorigaste näsa o hals. Med knappt någon röst och med ont i öronen...Hoppas ja inte får feber under dagen...*håller tummarna*

I torsdags snöade det på jobbet. Och att se barnens reaktioner på snö var något av det sötaste och underbaraste. Dom är ungeför 2 år, och deras förra jul mins dom sökert inte så bra. plus att det inte var någon snö knappt.

Men dom var såå facsinerade!! När snön lades i handen på fröken..och Vips var det borta!(det smälte) men det fattade inte dom! haha
Dom sprang och hade sig. Jag tror 9 av 10 ramlade på gömda isfläckar under snön. Så min tid ute på gården bestod av att försöka ställa dom upp igen. Och trösta alla som storgrät. hahahha

Hmm Vad ska jag göra i helgen då?..är lite dans sugen, och förengångsskull vill jag festa!..Hör av er, ni som är sugna!!

Kraaaaam

Inga kommentarer: