onsdag, februari 03, 2010

Avant - Mina favorit "Love-songs"

Denna killen gör dom vackraste texterna. Man förstår hans känsla. Kärlek är jobbigt ibland, och han fångar dom jobbiga känslor så grymt bra. Ångesten, desperationen att allt ska bli bra när något gått fel. Ja allt det är. Jag ÄLSKAR hans låtar, kan dom utantill , hans och körens ord(haha) Jag brukar försöka sjunga båda går la sådär.

Jag har även översatt dessa tre låtar i huvudet. Till svenska. Lyssnar på dessa låtar så fort jag har den där jobbiga känslan i kroppen. När man känner sig dummast och ensamast i världen. Då leverar han till mig med sina låtar och underbara texter, och RÖST! Hans röst är såå vacker att jag hade velat somna till hans "prat-sång" han kör med i sina låtar ibland. Ingen direkt rap, utan något vackrare., mysigare, romantiskare osv. I LOVE IT!

Lyssna och njut. Hör/läs texten och sätt er in i en situation ni haft med någon kille/tjej. Jag har iaf varit med om allt han sjunger om så kanske lite lättare för mig att förstå. =)


2 kommentarer:

Alex sa...

Åhh så ännu en som gillar Avant, ganska ovanligt i Sverige! :)

Vet inte om du har hört hans låt "Can't Wait" - fantastisk låt ifrån Shark Tale soundtracket:
http://www.youtube.com/watch?v=KQB7MxrKc2M

Hela hans "Director" album är skitbra! :)

Mounia sa...

Alskar Avant! Han e oldschool... Sok upp Avant - Separated. Sa grym!

Pusss :)