torsdag, februari 04, 2010

Döden..

Jag är som sagt inne i en djuptänkandefas nu. Tänker på allt, allt!
Kom nyss in på döden.
Är ni rädda? Tycker ni det är obehagligt att prata om? Vad skrämmer er mest?
Jag är rätt lugn inför döden, tycker det är en fin sak. Visst är ja rädd hur mina nära och kära ska ta de om man helt plötsligt försvinner och aldrig kommer tillbaks. Hur kommer deras liv bli utan mig?

Ja en sak är säker, dom får aldrig tillbaks en som babblar så som mig, aldrig någon som har så mycket "struntprat" att prata om som jag. Dom hittar nog aldrig någon som skrattar så mycket åtnsina egna skämt som jag gör, dom hittar nog aldrig någon som är envisare än jag.
Dom får nog aldrig någon som kan ersätta mig. Jag tar rätt stor plats, tar mycket energi och kräver mycket energi från mina nära/kära. Det kan ses som både bra och dåligt för dom och för mig. Ett energiknippe med djupa frågor, diskusioner och en riktgit drömmare.

Jag är rätt lugn när jag tänker på döden, för jag har har hört så fina saker av mamma som hon upplevt när mormor och morfar gått bort.
Nära döden upplevelser, sista "suckar" osv innan hjärtat stannar. Sista kraftansträngningar om ni fattar vad jag menar. Ord, suckar, leenden, hand-hållande, tårar av glädje osv.

Jag har en svag kännig av att jag kommer leva länge.
Men man vet aldrig, jag kanske dör imorgon och då vill jag förtydliga vad jag känner så det är lättare för familj och vänner att förstå min känsla.

Jag vill inte ha en kristenbegravning med massa gudsnack och skit (enligt mig). Jag vill ha en borgligbegravning hemma hos mig. Där dom som vill får komma. Spela min spotifylista eller spela dom ni vet att jag älskade och busade till och prata om minnen. Skriva upp dom och göra det till en bok. Finns inget finare än att ha en vacker bok i bokhyllan med bara bra saker om den bortgångna...

Jag vill brännas och spridas ute vid havet. Då har hela vattnet tillgång till mig, sälar, fåglar, fiskar, djura av alla slag.
Plus att den skönaste dagen på semestern åker vi till öarna, grillar och solar hela dagen. Det är lycka, och där vill jag vara med!!! Alltid, oavsätt om jag inte finns där i bikini så vill jag tro att jag finns där med er och upplever det ni gör.
Min familj vet vart vi håller till när vi väl badar, och jag har även ett drömhus där. Längst ut på udden vill jag spridas. Där jag alltid ligger och solar och pratar med alla underbara fiskmåsar. Exakt Där!

Jag har numera börjat ta vara på mitt liv, man har ett liv med sina nära och kära, och det ska man ta vara på. It´s now or never =)
Oavsätt motgångar i mitt liv och svåra tider så är jag oftast välldigt glad...
I LOVE LIFE!!!!!!
Jag älskar att se hur jag utveklas med åren, hur stark jag blir av alla saker jag går igenom, hur smart jag blir av dom och av alla andra upplevelser man hunnit ha som 20åring.

Man är skapt till den vackraste varelsen i världen, människan!! Och det ska man vara glad över!!

Tack mamma och förlåt att jag skällt på dig under mina jobbiga tider, jag är tacksam att jag får uppleva ett liv här Och även om tårarna ibland tar över min inreglädje så är jag tacksam... Livet är det finaste man kan ge någon.




Nu hade jag inte direkt planera att jag skulke trilla av pinnen imorgon, men ni förstår nog vad jag menar. Jag har så mycket att göra innan jag ska dö, så ge fan i att ta mitt liv tidigt, okej? Tack!!
Nu ska jag läsa om livets slutskede i boken, hahahahah Passande? ;) Det är inte för intet jag tänker på detta.

Inga kommentarer: