torsdag, februari 25, 2010

Vad fasiken!!?

(Varning för ÖVERanalysering av mig, men detta fick mig tänka)

Jag kanske är gamaldags när jag säger detta. Men vart fan är världen på väg??!
Dessa söta vackra små tjejerna är 7 år gamla. Går i första klass.
Kommer ni ihåg när ni gick i första klass? Det kommer jag ihåg.
Jag steppade, gick i fotbollskola på sommaren och jag hoppade hopprep på rasterna.
Leka med dockor och åka bobbycar var det bästa jag visste. Möjligtvis ta ut kaninen i koppel och bygga upp en bana för henne så hon och grannkaninen kunde hoppa.

Vad gör dessa barnen på sin fritid? Hur ser deras liv ut? Vad ser dom på tv? Vad /Vem lär dom detta?
Jag jobbar själv med barn, upp till 6års åldern. Och dom sexåriga barnen gör allt jag gjorde i den åldern.
Men jag blir rädd när jag ser detta. Vad gick fel här?
Ska man tillåta ett så litet barn utstråla sexighet?! Är det bra?! Är det så vettigt? Vill du att ditt barn ska dansaloss på knattediscot så? För tro mig, they will!

Jag tycker dom är grymt duktiga, dom har tallang. Men den tallangen borde dom inte ha vid den åldern... Smeka sig på benen, kolla sexigt på någon, skaka rumpan, åla sexigt på golvet. Puta med rumpan, svanka sexigt när dom går.

Inte konstigt att småtjejer kan bli såhär, när artiser som dansar sådär uppträder på Kids awards i USA och när dom får dockorna Bratz i julklapp av mamma och pappa.
Kan tänka mig att dom bär en hel del smink på scen med.

Fan jag blir ledsen. Barn ska vara barn, inte såhär. =( Vad gör världen med dom små liven?
Det finns en gräns, och här går den enligt mig.

Kolla själva.


:(

1 kommentar:

Jessica sa...

Dem 3 tjejerna blir man ju tårögd av.... Vem gör så mot sitt barn?! Låter dem dansa så och hålla på. Skrämmande =S