tisdag, februari 09, 2010

Oh damit

Jag har nyss läst igenom kapitlet som en av mina uppgifter kräver att jag ska göra. Jisses amalia vad svårt!!
Fick avboka med Ariella, skulle mött henne i stan och lämna tbx hennes klackar jag fick låna i fredags. Men detta var riktgit svårt. Shit vad jobbigt det blev då!.. Allt har gått så smidigt sen jag började plugga. Nu bannemig kommer de svåra saker fram.

Blir helt nervös när jag läser de.

Just nu handlar det om pulsen, prover, andningssvårigheter. Jätte läskigt, men SÅ viktigt. Så bra att kunna! Räddar liv många ggr!!! Men helt plöstligt får jag så mycket press på mig. Läskigt, om 2 veckor är jag ute i arbetet på min praktik. Då blir allt till verklighet som jag lärt mig,.

Jag har ju bara läst om huden, makeup, massage och design på gymnasiet. Jag kan inget om sjukvård, visst jag har EGNA erfarenheter, men det är knappast fakta när saker väl händer. Jag kan inte gå på det.
Läskigt värre..

Fan vad jag ser upp till dom som pluggar till läkare. Vilka jäkla smart-ass alltså. Helt otroligt.
Jag klagar över mina ord jag måste lära mig på "sjukhusspråk" men det är ju fan NADA jämfört med deras.
/Julia

Inga kommentarer: