måndag, augusti 09, 2010

Hemma..igen.

Jag har haft det helt klockrent i Jönnis.
Saknar det redan. Staden är fantastisk vacker, lagom stor och mysigt folk.
Träffat Jessicas fantastiska familj, hur goa som helst.
Träffade M, gick så himla bra att vi var i princip oskiljaktiga hela helgen och Jessica såg knappt röken av mig. Ops, sorry jessie.

På Lördagen där drog Jag och Jess ut till NOWHERE och myste bland kossor, hundar och goa människor. Fikade, rensade kantareller(inte jag, jag hade fullt upp och gossa med hundar), pratade och skrattade.

Jag ÄLSKAR landet. Och alla blir lika chockade varje gång dom hör de. Du? Julia? Från lyxiga eriksberg? Med stort hår, mycket smink och fina kläder.
YES!
Ja.... Innuti mig finns den där tjejen som älskar gå runt i stövlar, vara smuttsig, ruffsig i håret, och bara umgås med djur. Låta mina och grannarnas barn, hundar och hästar gå fritt. ..gärna ha gröna ängar som granne. Och höns utanför dörren.

Landet för mig behöver inte vara som detta i Jönköping. Flera mils körning ut i en grön skog. Det kan vara en mil utanför stan men ändå ha den "feelingen". Det är ju en dröm. Ha nära stan och affärer, men ändå tyst och avslappnad lantkänsla. Men vem vill bo så med mig? :P Det är frågan!

Jag fick skjuts av Jessica till Resecentrum på söndagen där. Satte mig på bussen mot ett regnigt göteborg. Det är ju en speciel kärlek man har till sitt fina Göteborg. Men ska man slå sig därifrån lite och klippa navelsträngen för ett tag framåt? Jag är ju lite galen. Behöver få leva ut lite. Inte fastna i en ond cirkel.
Det känns som det är dax. Plugga, jobba..Men i någon annan stad?!..

Får ser vart allt leder i framtiden. Jönköping kanske är min nya tillflyckts ort? Det känns verkligen bra där!

Vem vet, kärleken kanske finns där oxå?
Möjligheterna finns överallt. Man måste bara vara öppen för dom.
Och jag har dörrarna vidöppna!!

Bilder från lördagen. Tog tyvärr inte mer.

Jessicas mamma och pappa gav oss kantarellisar. Så jessica smörstekte dom med rödlök , hennes mammas Västerbottens paj och bröd. Bortskämd blev jag!.
SÅ HIMELSKT GOTT!!!


Brevid Jessiac föräldrars hus var de massa kor. Här är några.
Kossseeraa!!!!!!

Busan och Ekka. Jessicas pappas jakthundar. Liten tunga Ekka.


Så fint!


Hemma hos dom.


I väntan på att åka hem. Glad som alltid.


Vovvarna. ÄLSKAR DOM!!!!

Nu sa jag fortsättta plugga.

Den 25e är det teoriprov.

Pussss

Inga kommentarer: