tisdag, augusti 17, 2010

Ösregnar. - MYS!

Ja, det ösregnar och jag gottar mig med tända ljus och te.
Men ser ni den lilla saken som står i mitt fönster. Det är en glas"mojäng" som man har olika oljor i. Renar luften och luktar jätte gott. Jag som är en luktagott nörd(allt ska göra de, gärna brutalt mkt enligt mig!) ..älskar denna.

Helt glömt bort den. DOFTA heter märket. Butikerna finns på hemsidan.

Ska åka in och köpa in några fler oljor nu snart. Såååå underbar uppfinning!
Ni vet att IKEAS ljus och alla billiga doftljus(som jag alltid har) innehåller farliga kemiska ämnen. Så även om de luktar otroligt fresht, så är de inte det för kroppen. Ska man ha doftljus ska man köpa dom för 300-400 kr som har eteriska oljer (tror jag det heter) i sig. Men vem orkar de?

Denna oljan håller inte så länge, men man behöver inte ha tänt den så ofta!


Man tar bort lilla "hatten" och veken, häller i sin olja till halva är fylld. Låter veken dra sig lite i den. Tänder på veken och låter den brinna en stor låga i ca 30 sek. Blås ut och sätt på hatten. Så har du en stark doft som ettrar sig fast överallt och ingenstans. ÄLSKA!!! Snygg med =)



Mys med regn!!!! Perfekt plugg dag!!!



Pusseeen

Inga kommentarer: