onsdag, augusti 11, 2010

Ja juste...

Förresten. Visste ni att jag gått upp ca 4 kg sen början av juni. .. Verkligheten har slått tbx. Jag som trodde stolt att denna lätta, vältränade vackra kropp jag kämpat mig till nu i alla månader skulle hålla i sig med träningsuppehåll då och då samt heltokig kost. *ha ha ha ha* Trodde jag!!

Vilken semester jag haft. Ätit allt jag vill och frossat i saker varje dag. Varit duktig och powerwalkat på mornarna och lärt mig jogga som ett proffs. kanske att ta i. Men joggingen har jag funnit tycke för, så det får bli en tradition på vår/sommar halvåret.

Jag ställer mig inte på gymmet och flåsar. Inte en chans! Spinning och indoorwalking håller jag mig till i dom råa, gråa och kalla årstiderna. Älskar det!! Kommer aldrig sluta med det! Oavsätt väder tar man sig ut, och traskar, sen är man där, blir bermött av den trevligaste personalen på jorden och in i en varm sal med peppade träningsnarkomaner och deras svetthanddukar berädda att köra slut oss. Instruktörerna ska vi inte ens prata om. Vilka personligheter. Älskar det!!

Kilo ska iaf bort, eller bytas mot muskler. Nu är det bara daller. Jag ser riktgit fram emot att få se magen krympa och fasta till sig som jag lyckades så bra med senast. Känns underbart och oj vad det gör mkt för självförtroendet.

Ska bli skönt att komma in i en vardag snart. Med fasta tider på saker. Inte bara glida runt och inte göra något. Det gör mig deppig. rastlös och fundersam. Tur att jag varit arbetslös på sommarn. Knappt märkt av det ju. Tänk om det hänt på hösten. Då hade jag dött av tristess, ellerr möjligvis blivit en fitnesstjej som knappt lämnade gymmet bara för att ha något att göra.

Måste komma igång med träningen igen. Eller jag är igång. Lite slapp bara...för slapp. Istället för 5-6 dagar i veckan så ligger de på 2-3 numera. trappar sakta men säkert upp. Men det känns som att jag inte gör något alls.!

Är tillbaks till strikta kosten igen och den håller jag fram till jul. Jag är en livsnjutare. och jag njuter inte av en dallrig kropp samt kass kondition. Men jag njuter av mat och godsaker. Så jag hitter ett slags mellanting. Motta kallas det. Kör iaf benhårt på miniportioner, mycket protein och bra fett, lite kollisar och mkt grönsaker,..Så även om träningen sackar efter lite, så håller jag matintaget till lagom nivå. Likaså helgens intag. Godismäng, chips och allt ska numera ätas med motta. Och det höll jag hela hösten/vintern och våren. Så det går om man ger sig fan på det!

Hoppas ni lägger upp en plan, eller ett mål som passar er. Så som jag gör.

Ett tips är att sätta er på söndagen. Skriva upp allt ni ska göra i veckan(träningen alltså). På så sätt ser ni vad ni kan längta till och hur veckans schema ser ut. Börja med 2 dagar i veckan. Få det som rutin. Då kommer ni känna snabbt att de inte är så jobbigt och kan lägga in fler dagar, eller hårdare pass.

LYCKA TILL. Detta fixar vi vettni!!!! Nu börjar jag på Beach 2011. Det ska börjas i tid. Jag ska inte hettsa dom sista månader för att paniken smyger sig inte. Aldrig mer. Jag ska vara i form långt innan dess.

Nu kör vi people!!!

Inga kommentarer: