onsdag, april 21, 2010

Godmorning sunshine

Nyvaken och stolt!!!

Igår stog jag helt naken framför spegeln och tog kort. Japp ni läser rätt. Provade underkläder, drog av mig dom igen, prova bikinis och drog av mig dom, tillsut stog jag bara helt naken. Har typ aldrig hänt. Men där stog jag och klämde och kände.. Helt otroligt stolt.
Allt sitter så mycket bättre och allt ser mycket smakligare ut än en stor mage som hänger över varje linning på kläder, bikini eller trosor. Eller väcket(fettet) jag hade under alla Bh:ar som satt hårt. När man sitter på toa är inte magen ivägen längre , eller när man kollar ner så ser jag faktiskt mitt underliv. (Hahaha, yes jag såg det inte förrut, magen var för stor) Tror det eller ej =)
Jag vaknade förrut och kännde mig lätt som en fjäder, springer in och kissar och ställer mig på vågen. 61,4 Kg. Herregud det var i 9:e klass jag vägde det typ. Vägt 64-65 några år nu och hatat det. Alltid hört att man har fin kropp av pojkvännerna man haft, men jag har bara struntat i deras ord och ignorerat min kropp. Som om det skulle växa bort eller bara försvinna av sig självt på en natt.
Jag har haft som mål att väga 60 kg. Men just nu känner jag att vikten inte betyder så mkt. Huvudsaken är att kroppen är som jag vill. Men visst är det kul att se att de rör sig NERÅT. Det är ju som sagt slankare och fastare jag vill bli. Och det har jag!!
Jag ser fram emot att kämpa mig till drömkroppen. Och jag ska göra det med STOLTHET. Min egen drivkraft har tagit mig hit.
Ändrat kosten helt och hållt den stenhårt.
Lagom, blir aldrig proppmätt, äter massa grönsaker och en halv dl råris istället för 2 dl vanligt eller tallriken full med pasta. Allt har jag bytt ut till bättre alternativ och i mindre portioner. Jag går aldrig hungrig. Jag prickar in små mellanmål innan varje "stor" måltid så jag håller mig. På så sätt får jag en grym energi när jag tränar på kvällen och jag gör av med det jag stoppar in =) Förrut åt jag varje mål så jag fick lägga mig ner och sa alltid " Usch vad mätt jag blev!!" Jag minns knappt när jag sa så senast! En pizza räcker 3-4 dagar om jag köper det, likaså Thaimat och annat som kommer i gigantiska portioner =) Dricker massor av vatten samtidigt som måltiderna. Det mättar med =) Prova, det gör susen för oss som alltid åt vad vi ville och hur mycket. Jag kan äta det jag vill, men det är i miniportioner och det funkar perfekt.
Sen tränar jag 5-6 dagar i veckan. Så tro nu inte att de ska hända underverk bara för att ni äter som jag.
Kost och motion går hand i hand...

Nu blir det teori-plugg. Pusss!!


1 kommentar:

Julia sa...

hääärligt! helt rätt, det går hand i hand. plus vila och sömn. kör hårt :)