måndag, april 26, 2010

SÖtnos

En 2 åring idag på jobbet.

Hon - "Fjöken, hjälpa dig?" *tittar med stora ögon*
"Om jag behöver hjälp?, svarar jag. "
Hon - Nääjj, hjälpa dig?!! ,
Nej tyvärr jag behöver inte hjälp, men tack ändå säger jag och *nickar gillande till henne som tack för att hon frågade*

Hon står med stora ögon helt tyst.

Tillslut kastar hon spaden och går sin väg, vänder sig om och pekar på sig själv och skriker samma ord igen samtidigt som hon slår sig hårt på bröstkorgen.

Jag frågar, Vill DU ha hjälp, eller vad menar du?..

Hon blir tyst, och ger mig ett stoooort leende. Hon nickar och kastar spaden till mig.
" Ja!!!, fjöken hjälpa dig!!!"

Hon har trott att man säger så, bara för hennes mamma sagt de när hon ska hjälpa henne. Men hon fattar inte att det heter " Hjälpa mig* när hon vill be om hjälp.

GOING!!!

Inga kommentarer: