söndag, april 11, 2010

Morgonstund har guld i mun

Jag har sovit som en kratta.

Trott Doris varit orolig osv, men till min stora chock så har hon sovit som en stock på min huvudkudde och ca 2 ggr har båda två vaknat till, men när jag sa lugnande ord till henne så fick jag ett mysigt litet vift på svansen och hon vände sig på rygg och somnade om. Drömde lite och skällde lite i sömnen. Men värre än så blev det inte. Men jag tror alltid de värsta. Så jag höll mig vaken många timmar i natt för att kolla till min lilla snutta. Men hon klarade sig galant. Vaknade kl 9 av att hon gäspade och vänder mig om och får vääärldens goaste mysstund. Låg i 30 minuter i samma ställning med henne och pussades och gossades.

Helt underbart!

Nu har vi varit ute på en en timmes powerwalk runt Eriksberg och Dorisen har gallopperat med som om hon levde sin sista dag i livet. Det är något med hundar som gör en så sjukt glad. Igår kväll vid 23 drog jag en kvällsrunda och då kom 3 äldre gående från färjan lite glada i hatten. Doris vänder sig om och tror med all säkerhet att dom gick bakom henne bara för att dom ville hälsa. Hon sänker huvudet och svansen går som en propeller och hon hoppar fram till dom. Hhahaha. Going. =)



Nu ska vi ut och mysa i solen på balkongen =)

Ha en underbar söndag gott folk, i will!!

Inga kommentarer: