torsdag, februari 05, 2009

Katterna! (L)












v10 Bär det av till min favo lägenhet igen! Till mina snuttisar. Ååh! Läängtar!! Ska gossas så mycket!
Eftersom Pepes katter langas iväg nu snart tills hans ex, så får jag gossa riktigt mycket med mina andra sötnosar! Tur att jag har vänner som har katter alltså!
Åh vad jag verkligen ändrat beteende mot katter. I just adore them.

Först var jag välldigt hatisk. Blev ännu mer hatisk då en av katterna jag ska passa nu kissade ner ALLA mina saker förra gången jag passade dom(2 st var det jag passade). Hela väskan med alemenackan, provpapper, nycklar, pengar. Allt luktade amoniak. Klasskompisarna fick sig ett gott skratt när jag kom till skolan och stank den gången! Jag tar ju väskan i sista sekund, då man är skitstressad till bussen. Jag fick bara inte missa lektionen.. Så jag fick snällt stinka.
En annan grej jag ogillat med katter är deras humör. Allt ska vara på deras vis, på deras vilkor. Och det har stört mig. Som hundnörd vill jag att mitt djur ska komma om jag ropar, jag vill den ska lyssna om den biter för hårt osv. Det gjorde inte katter. MEN. Nu efter jag skaffat fågel har jag insätt att det är samma humör på dessa djur. Min pippifågel är inte kelig när jag vill, lyssnar inte på Aj, eller Nej när han biter mig för hårt. Han kommer bara när det vankas något specielt som mat, eller prassliga påsar...*skrattar*Låter som min första kille jag hade! hahahahaha

Fy asså, men samtidigt den gången, så fanns det en Bengal-kisse och den tog mig på stört. Jag blev helt total förälskad i henne. Lilla Siri som idag inte lever med oss jordbor längre. Kommer aldrig aldrig aldrig glömma henne och hennes underbara karaktär. Så len päls, så pratsjuk. Vi kunde ha långa diskussioner. Morgonen var bäst. Var med mig och pratade alvar på toan. När jag badade och när jag lagade mat. Vid min sida 24/7. Åh!

Så ska jag ha en katt någon gång så blir det en Bengal! Helt klart. en katt med stil ;)
Älskade Siri!
Min tribut efter jag var hos dom ca 3 veckor. Resultatet blev såhär!;)

2 kommentarer:

Pernilla Pramberg sa...

Du är utmanad

Unknown sa...

Vilken fin film du gjort på katterna.

Du får se till att göra en uppföljare nu v10 ; )

Ha en bra dag.

Kram Petter