tisdag, februari 03, 2009

Legat här

..i timmar och bara glott på tv. Tatt kort i alla vinklar, gråtit. Tatt mer kort, gråtit ännu mera. And soo on! Hur ska detta sluta?!

En sak är säker, jag känner mig inte dum för att ja tycker synd om mig själv. Det ÄR OK att göra det. Jag är inte mer än mänsklig. Och jag har varit med om mycket. Vill inte att någon skriver eller ens tänker att jag är bortskämd som tar mina "små" problem så stort när andra har det så mycket värre. Man ska tydligen alltid tänka på dom som har det värre. Det har jag gjort nu ett tag, och då glömde jag av att jobba med mig själv. Så mitt "hat" mot mig själv och mitt utseende blev värre nu. Jag har bara tänkt på dom som har det värre.. Värre missbilningar, värre problem. Men det blev inte alls bra.
När jag väntade på bussen förrut vid sjukhuset kom den där tanken som slagit mig förrut.
- Om jag hoppar framför bilen nu, dör jag då? Vad skönt det hade varit att få slippa allt!
För mig var det ett klart tecken på att jag ska släppa alla andras problem. och BARA tänka på mig. Mina problem. Ingen annans! Att tänka på andras hjälper mig inte ett dugg.
Jag hade kunnat handskas bättre med mina problem. Som med psykologisk hjälp. Men jag är skit mesig. Vill inte gråta mer än vad jag gör. Jag är rädd för att gråta. För jag litar inte på mig själv. Är rädd att jag skall kolappsa och åka till psyket.
Ogillar min verklighet. Vill leva i mina drömtankar om att ja ser bra ut och att jag är lycklig.
MEN HUR F*N SKA DET GÅ TILL?

Inga kommentarer: