torsdag, februari 26, 2009

Torsdag

Heej alla sötisar!!


Jag har haft en bra dag. Eller den var helt ok. Jobbade med en som tog sånna små små rökpauser hela tiden. Som om det var heelt OK. Vafan??!!. ska jag oxå smita ut o säga att ja behöver luft varje halvtimme. Och på såsätt lura till mig raster..små små microraster. Åååh. Fan vad ja hatar rökares EGOISM ibland... Det är likadant som att bli blåst rakt i ansiktet. Eller ha en rökare brevid sig inne i en knökad busskur när det regnar. När det ändå lyder "Rökning förbjuden i vänthall" ..Dom skiter i det.
Vi andra med flimmerhår vill gärna säga emot. Men vem vill säga emot en rökare? Om inte nikotinet kickat in än så är dom som rena bomben.



På mammas jobb en gång gjorde dom en undersökning. Många av hennes kollegor tog rökpauser då o då, som ibland kunde vara 10-15 minuter för att dom snackade mycket samtidigt. Dom räknade ut att dom som INTE rökte, skulle haft en veckas mer semester på grund av alla deras "raster" dom tag.


Hade ni rökare gillat det??? Sug på den ett tag..Är det värt det OM det hade kunnat bli så?

Hade jag haft restaurang. hade jag lätt haft detta på uteserveringarna. Ååh den är så klockren.

Till något annat. Varit på Handledarutbildning nu. Med mamma. Hade jätte kul.=)=) Ska bli kul att köra!! =) Jag ska jobba massor nu. Ska bli spännande. På samma ställe oxå=)

Kramar i massor. Och snälla. Sluta röka :( Ni förstör så mycket i era kroppar. Sätt en på sjukhus som nästan kvävdes. Hon hade lungcancer. Och det är vanligare än ni tror. Men det är inte cancer jag vill att ni ska tänka på. Det är vad ni gör med eran kropp. Ni utsätter den för onödiga saker.
Tänk efter. VAD i livet som rökare gillar ni? Vad får ni ut av det? Finns det något bra?

KRAM!!!

Inga kommentarer: