måndag, februari 09, 2009

Söta snorungar(bokstavligen)

Ah är hemma nu. Haft en lugn dag med bara några barn, samanlagt var det 11 barn.
Och 39 stycken sjuka!!!!!!!! (Infulensa, med 40 graders feber)
Så vi knödde in alla barn som vi fick ihop till en avdening. Så lät vi de andra stå rena och släkta hela dagen.
Haft en jätte bra dag, jobbade bara 5 minuter ifrån mig. SÅÅÅ NAJS! Samma tid imorgon!
4 fröknar sjuka, så jag var verkligen välkommen!

Jag vill inte klaga, för jag har det välldigt bra. Men MÅNGA fröknar måste fan med ta sig i kragen. Nu snackar jag fröknar med utländsktpåbro. Om jag som vuxen får fråga henne tre ggr vad hon sa, så kan hon väll förstå vad små barn med blöjjor förstår av henne?

Herregud blir så förbannad!

Det värst med dessa människor är att dom blir ANSTÄLLDA. Dom har utbildning tydligen. Men språket??Spårklig pedagogik för barn i den åldern är viktigast. Uttal, läppläsning osv osv.
Hade jag anställt någon som har så kasst språk hade jag satt som KRAV att hon ska plugga svenska minst 2 dagar i veckan. Annars kickas hon!

Ååååhh, morr!!!


Nu ska jag till Pepe och snacka hål i hans öron. Är som sagt bra på att prata sönder mina vänner öron!! Han hade vitchoklad hemma, och jag ska skynda mig dit och mööla i mig.
Vit choklad slår allt!

Ciaaooo

1 kommentar:

B sa...

du e såå inte sveriges minsta blogg, det e jag! haha kramis