tisdag, februari 03, 2009

Skit också!

Nyss kommit hem från Käkkirurgen. Haft möte med honom. Han var så himla duktig och trevlig, men jag är så fruktansvärt besviken ändå. :(
Grät när ja kom utanför kliniken och grät på bussen, folk glodde som bara den. Jag kunde inte hålla mig. Jag ville så gärna höra bra saker från honom. Men det blev inte det.

Jag sökte upp honom för ena min kind har blivit gigantisk(enligt mig) de senaste 5 åren.
Jag har haft 3 tandställningar och trodde det kunde bero på dom. Och att det kanske blivit för mkt muskler på en sida. Jag HOPPADES på att det var så. Men så var det inte.

Är född med ett snedd skelett i ansiktet, såg han. Allt är snett. Därför sitter min haka helt snett, därför ja tycker kinden e större, och det är därför min kind känns fel. Samt mitt ena öga blir ihopklämt.
Han kunde bedömma det genom att ta en penna och sätta i min mun. Bad mig bita på den och satte en spegel i min hand. Han bad mig kolla själv. Att ögonen satt perfekt. och rakt, men pennan i munnen som jag bet på var jätte sne.
Därför konstaterade han att jag har ett snätt skelett. KUL!! Räcker det inte med att jag är född med Läpp Och käk spalt?????!!!
Nu börjar ja gråta igen!

Känner mig så utsatt. Känner mig så blottad på nått sätt.
Det ända jag kunde göra var att spruta in fett i den fina smala kinden. Så att det jämnade till sig.

Men jag vill ju förfan inte se ut som en boll??

Kunde även göra an jätte stor operation för både under och överkäken. Man delar dom i bitar och flyttar dom hur man vill. Sen spikar man fast dom där man vill ha dom. Men det finns 5 nerver i hela käken. Om en av dom skada på något sätt eller går av. Så blir jag förlamad.
Och den chansen vill jag inte ta. Den operationen tar jag om jag har krockat i en bil och mitt ansikte är mosat. Inte i denna situationen. Så desperat är jag inte.


Så jag kan välja. Bollansikte eller, ojämnt? Bollansikte eller ojämnt. Oh vilka bra allternativ!!
Han skulle ta upp mig på plastikkonferansen nu i Mars. Då alla kirurger osv är samlade. så skulle dom diskutera mig. Vad jag kan göra och inte. Han som är käkkirurg har hand om benen i min mun. Om det gäller fett och vävnad är det en Plastikkirurg som får kolla på det.
Han skulle höra av sig. Jag är nervös.

:( Vill inte se ut såhär.
Vill fly från verkligheten. Men idag fick jag allt slängt i ansiktet på mig. Fanns ingen skyddsmask. Allt sög sig in i mig..

Inga kommentarer: