tisdag, maj 12, 2009

Back on track again..

Tror jag..eller så var det bara ett förskalv innan själva jordbävningen.

Har haft en jätte bra dag.=) Började min morgon med att deppa, men det släppa då jag mötte en leende på bussen. Mitt hjärta bara rusade iväg och jag var som ny igen. Hittade nya jobbet en gång. Super mysigt var det. Personalen var underbara och trevliga. Och hjälpsama. Jag som vikarie kan bara tacka och ta emot. Visst fans det personer man inte gick ihop med, men det ska inte synas utåt(Inte bra för barn att se+att jag är vikarie som är beroende av att få jobb nästa dag). Bara att lägga på en fasad så att man klarar dagen utan bekymmer. Ingen idee att vara irriterad hela dagen. ..Lättast så... Från situation till situation såklart. Är det något jag bara inte kan leva med, acceptera eller stå ut me. Så blockerar ja personen ur mitt liv. Låtsas som personen i frågan inte finns eller har funnits överhuvudtaget. Vilket är skönt. Jag släpper saker välldigt lätt. Jag låter inget komma till hjärtat utan att de gått igenom hjärnan först.

Jag kan däremot inte göra något sådant med en kollega. Det funkar inte. Då kommer fasaden och masken på. Jag har inte så mkt att välja på. Men jag är för ärlig för att de ska kunna hålla i längden. Så det är tur att jag är vikarie på vissa ställen. :P

I helgen vill jag äta ost. Brie,Bonjour,och nått mer..och kexikex såklart..men inte ensam! Någon som vill vara mitt sällskap..?. Mysbyxor är ett krav. ;)

Inga kommentarer: