torsdag, maj 14, 2009

Goday mate!

Min dag har varit bra! Haft sina upp och nergångar. Började tidigt dom fan. Vid 5 ringde klockan och upp steg en jääkligt pigg jag. Var snabb som attans att ta på mig och fixa mig lite. Åt ingen frukost, åt de på jobbet sen med mina 2 barn jag hade på morgonen. Som en lite familj satt vi där med tända ljus och åt ägg och ostmacka. Jag gillar verkligen att jobba tidigt. Har jag lagt mig tidigt, vilket ja gjorde igår(redan vid 21 sov jag) så är jag som en sånglärka på morgonen. Herregud! Trodde jag aldrig. Men det var jag. Hade lätt kunnat jobba så hela tiden. Skönt att sluta tidigt me.

Efter jobbet gick jag till Djurens Hus(trodde jag) men dom hade flyttat så det var numera My One där, en häst,hund och kattaffär. Jag som ville prata med fåglarna och pussa på kaninerna jag fick snällt stanna och kolla på koppel och hundhalsband.(Haha!) Gick en sväng förbi sadlarna och provsatt. Lyfte och drog i allt som fanns på sadeln.. Jag är verkligen ett freak på allt som har med design att göra. Kan vända ,vrida, klämma och dra i/på allt. Jag slutar aldrig att beundra saker. Jag kan inte få nog. Stod en Volvo sc60 vid backaplan igår när jag och mamma skulle köpa 1årspresent till Zoe. Jag var tvungen att stanna och snegla in i bilen. Studera lädret, spakarnas design och ljussättningen. Hade ja fått provsuttit hade ja dött!! Jag ser design i allt..Jag borde vara inne i den industrin. Heltklart.

Jag är på bättre humör idag en de andra dagarna jag skrivit om. Jag ska få my red week nu vilken dag som helst. Magen ser verkligen gravid ut, mamma fick sig ett gott skratt. Jag såg ut att vara gravid i 3 mån. Såg inge vidare ut. En gravid mage är fin när den är stor. Inte i den storleken. Det ser knasigt ut(eller som barnen på dagis säger, TOKIT)

Nu kom mamma, hon hade min ömtåliga tröja på sig som jag sagt att hon inte får ha. Hon fick sig ett morr.
Ska städa lite eller mycket. Rena bagdad i mitt rum. Kaos mellan sommar och vinterkläder.

Pusss på er!!
Här får ni ett bra bidrag från Eurovision song contest! ;) Videon fick mig att skratta ett tag... Killarna på dagis hade dött! Fräckt med elden från handflatorna! ;)

Inga kommentarer: