måndag, juni 15, 2009

6 days to go

Jag är sjuker idag.
Vilket jag nästan visste att ja skulle vara. Vid kl 06 ringde mobilens alarm och jag kunde knappt svälja. Så ja ringde och sjukanmälde mig direkt. Somnade om och sov till kl 13. 00!!!!!! Helt sjukt. man märker så väl när min kropp är sjuk! Sover hela tiden.

Vaknade upp sen till strålande sol. Jag tog på mig bikinin och la mig i solen efter min sena frukost. Jag vet att de jag gör idag är fel. Man ska inte sola när hormonerna svallar i ens kropp. Har ju mens och då kan man få pigment fläckar. Men jag skiter i det nu. Jag passar på och solar nu innan resan så fan får lite grund. Blekfis är man ju...


Finns inget skönare när det är svettigt och nästan för gassande varmt och skuggan från markisen börjar smyga sig in på min kropp. Idag kom den alldeles perfekt på mitt ansikte och bröstkorg. helt underbart!!!!! Svala vindar och skugga är som skönast då det är kokhett ute på terrassen.

Jag börjar känna av min lilla rese panik, oro, stress, nervositet. Jag ser senarion i huvudet hela tiden. Dåliga, som bra, roliga som tråkiga. Kommer nog vara med om alla dessa. Det måste jag vara berädd på. men en sak är säker. Oavsättt vad som händer så vägrar jag tillåta mig själv att tycka resan är hemskt och tråkig. Jag MÅSTE ta vara på denna stunden och tillfället. Jag måste! Har inget val. Lagt så mkt pengar på detta nu. NU är min tid inne... Och jag skall bannemig ta vara på den. Som om dom 14 dagarna kommer vara mina sista i livet.

Nu är det 6 dagar kvar. Hade jag varit i grekland nu hade jag varit hemma på rummet och presic börjat fixa mig inför kvällen. Jag hade nog suttit ute på balkongen, kollat på folk och haft lite go musik på samt en bok i handen. kanske lite grekisk Ouzo ståendes på bordet framför mig. Lite nötter att knapra på och lugnet är underbart i kroppen.

Ingen stress.

Blir jag hungrig tar jag mig en promenad genom hotellet och tar ett bord på en av resturangerna. Beställer in lite mat och en kall cola. äter i lugn och ro. Kollar på barnen på bordet brevid. njuter av deras bus vid bordet. njuter av folks avslappnade semesterstilar. Njuter av värmen. Beställer in efterätt, eller kanske 2. Allt ingår ju..

Jag äter klart, beger mig mot baren, visar upp bandet på handleden mot bartendern, tar mig en Hawaiian S-O drink och sätter mig ner och njuter. Folk sjunger kareoke och barnen dansar på discot runt hörnet.

Jag tror detta kommer gå bra...Vägrar något annat.

Jag hoppas på dåligt väder efter söndagen. hihihi ;)

Inga kommentarer: