söndag, juni 21, 2009

Jassu jassu!!!

Sitter här nu i Sun Palace lobby på självaste RHODOS!!

Resan gick bra, lite försenad men gick bra=) Packningen hittade ja snabbt och bussen dessamma. Blunda dock hälften av vägen då grek fan körde som....aa....en grek!!! hahaha Fyfan hets hets. Tut tut!! Varför sakta in i kurvor på 90 grader??? hhaahhaha Onödigt enligt han..Skulle tatt 40 min till mitt hotell, 15 tror jag det tog...

Varit runt och kollat lite nu under dagen. Ingen wow ställe direkt. Men det funkar nog för mig. EN MILJARD killkäng vilket är lite jobbigt. Ja vill ju vara bland familjerna, haha inte bli rå utstirrad hur ja än ligger på solbädden imorgon.. Men men..de funkar =) Vattnet var kristallklart iaf..!

Så imorgon blir de stranden för hela slanten...kl9 ska ja äta lite frukost buffe´!!=)
Jag känner mig lite vilsen, inte så lite häller. Vet inte vart ja ska gå, skämms lite, blir lite pinsam tytnad iblaand bland folk ja går förbi. Man ser på dom att dom undrar som bara den varför jag är här ensamn. Jag ser ju rätt ung ut oxå. Jag förstår dom..
Förrut köpte jag ouzo i supermarketen..han brydde sig inte direkt. Han bara log, goa gubbe. Som ett svart russin med mustach och byxorna i midjan. Ska ta kort på en gång när ja vågar. Så grymt charmig!!

Maten ja åt nyss var helt ok. Vitlöksmarinerade grönabönor, fisk, fläskkottlet, oliver i alla former. Tzatziki har ja redan invigt. Hade det som "snack of the day" med pommes och kött. mmmmmm. Finns inget godare.
Till efterätt nyss var de bakelsebuffe. Min ÄLSKADE BAKLAVA fanns mamma!! ja dooog!!! Det fanns typ 7 olika saker att välja på. Allt från chokladpudding till grekiska olika tradtitions bakelser.

Jag ska nog sätta mig med lite där ute... Det börjar dunka lite musik på scenen. Ja hoppas på kareokee. Så att man kan få skratta lite, eller vem vet...kanske njuta ;)

Nu ska ja läsa lite nyheter och kolla in läget. Är som sagt trött. Är ju fortfarande lite sjuk..det känns..Sov förrut 3 timmar innan maten. Såå skönt...

En liten fis snutt på lobbyn ja kommer spendera på kvällarna en timme åt gången =)
För att pappa ska lugna sig lite, så har ja betalat för en timme med trådlöst internet, fått kviitto med användernamn och lösenord. Fått en hemsida jag skall gå in på då min tid är slut och logga ut. Känns rätt säkert. Slänger inte dessa kvittorna ifall om att de skulle vara problem i slutet iaf=) Än så länge är de super smidig. Bara jag som sitter här. Och det är såppas tyst att de är behagligt. Då det är rätt livligt hotell med massor med folk och underhållare överallt. Så är de skönt att hitta sin lilla pärla till plats. Detta kommer bli lite som min trygghetszoon. Tyst, vattenfall lite längrebort(som faktiskt gör mig kissenödig) haha! och internet där mina vänner är och mamma =) Känns skönt! Detta kommer nog bli super.



På rummet ingick de aircondition, och lite engelska kanaler på min lilla plattTv. Kollade på Lost och Prisonbreak förrut. Med arabisktext då, men whoo cares?? Ja blev underhållen av tvn. När bli man de utomlands? Skönt att de innte är dubbat iaf. En gång när jag var i Egypten så var de Spice Girls - SPice up your life, dubbat till arabiska. Mindre kul att titta på.. ;) Just nu är ja tacksam att de är engelskt-hotell. Alltså 90% är engelsmän, de syns och hörs. Hahaha TACK FÖR KANALERNA!!=)

Puss på er!!

2 kommentarer:

Mamma sa...

Hej gumman!

Va skönt att allt gått bra :-) gud va du ska äta gott denna vecka, ät baklava tills r....a ropar Erik som moster Pia brukar säga hi hi...
Ser fram emot nästa rapport!
Själv har jag ont i halsen och börjar bli snuvig (förmodligen har din lilla virus angripit mig) men jag får njuta av dina rapporter från Rhodos och längta till semestern, bara en vecka kvar!

Tusen kramar från mamma och pappa

Amanda sa...

du är bäst min älskling!!!!!!!!! ska bli såååå kul att följa din blogg :D ska läsa den varje dag! tänk på mig när du solar, usch vad jag vill ha sol och värme NU!!!!!!! :(

Älskar dig mest av allt <3<3<3

puussssssss/ stora syster