måndag, juni 22, 2009

För första ggn i världshistorien..

Att ja vaknar efter min middags-sömn och går till middagen OSMINKAD!! Jag har tusen ögon på mig och ja trotsar en av mina största oros-moment. Att skippa sminket. Ja ser ju ut såhär hela dagen. Alla på hotellet har redan sätt mig ligga o svettas o vara knallröd i ansiktet av värmen. Varför piffa upp mig mer? När ja inte vill ha uppmärksamhetn? Jag är så stollt!!! Jag kan gnugga mig i ögonen, och dom som faktiskt flörtar med mig (vilket är en himla massa ändå) Dom måste ju gilla den naturliga Julia med sitt ärr på läppen och med sina osynligafransar. ..Det gillar jag.. Jag är den jag är.. Och dom gillar de..=) Ego boozed a la Sun Palace ;)
Dagen idag: Har varit super bra. Började morgonen med att klockan ringde 9.30. Efter 15 min var jag redo för frukost buffé. Den var heeeelt otrooolig. ALLT Fanns!!! Ja åt äggröra och bacon samt en såndär franskbulle, kan inte stava till den ;) Apelsinjuice och isvatten. Imorgon ska ja ta pankakor!!!=) Jag att och åt frukost till självaste ABBA- Greatest hits. ååh. Finns de något bättre att vaknna upp till??!! TACK!!
Begav mig mot stranden och hälsade som vanligt på alla söta gummor som sitter vid sina döttrars butiker i skuggan och bara glor. SÖtingar! Dom kan ingen engelska så det bli Jassu..(hej på greeek).
Väl mitt på dan där, så var värmen så olidlig varm att ja badade efter 5 minuter hela tiden. Fick ssmörja mig på nytt hela tiden. Armarna och ansiktet är mina känsliga partier. Jag såg i spegeln förrut att ansiktete va bra skyddat . Men inte hårbotten. Så imorgon blir de 20spf i hårbotten.
Låren blev lite bruna/röda idag. Hade inget skydd på dom överhuvudtagt. Dom klarade de galant dom små rackarna ;) Tänkt vad färg kan göra för självförtroendet. Tyckte ja var fin med en gång ja såg mig komma ut från duschen. Underbart ju!!!
Ja köpte en madrass idag. Rosa fick de bli. Imorgon blir de baksidan. Den undvek ja idag. Ja har ju ingen som kan smörja in mig där, så den får ja vara försiktig med.
Vet ni vad? Jag har badkar!!! Kanske blir skumbad någondag. Underbart!!!
Jag har kollat som bara den på BBC WorldNews. SLuta tracka nyheterna med upproret i Teheran, Ja blir GALEN. Ha lite positiva nyheter vafan.. inte bara hur många som dör i IRAK. Nog me det landet..Över till grekland;);) Ja ska nog vara uppe på mitt rum idag och kolla någon film på tv och dricka Ouzo. How good is my life??

Ja hoppas ni har de bra. Tack amanda o mamma för komentarerna. ÄLSKAR ER!!!!!!!!




6 kommentarer:

Mamma sa...

Va härligt du har det! njut av den goda frukosten, sån får du inte hemma :-)bra att du kan gå utan smink, det är livet att kunna gnugga sig i ögonen!

Kram mamma

Moster pia sa...

Underbara Julia.... Det är helt underbart att läsa din blogg, är så glad för din skull. Du är stark du hade fått Fantomen att darra...
själv kommer man inte längre än till trädgården...
Vad mysigt du verkar ha det känns som att man är med på ett litet hörn ( ett litet billigare alternativ..) Visste inte hur man gjorde för att kommentera men skam den som ger sig, kanske du får flera för vet inte vilket som kom iväg ..
Njut på och gör världssensation...
För du ÄGER..

Älskar dig din Moster Rolle hälsar
Puss

Betraktaren sa...

Hej Gumman!
Jag börjar få abstinens. Jag har inte tittat på ett enda hundklipp på 2 hela dagar;) Jag och mamma var tvungna att titta på Dogwhisperer. Dessutom har mamma och jag haft möjlighet att lära känna varandra nu när du inte är hemma.Hon är ju en helt underbar människa!Hoppas iallafall att du har det bra utan pappas "TOKIGT".
Kom snart hem, pappschi

Mickaaan! sa...

Hej min fina van!! Du verkar ju ha det hur harligt som hellst, jatteroligt att lasa du ar sa rolig :D blir glad av att lasa allt du skriver! Njut av denna tiden dar nu sa far vi se till att ses nar jag kommer hem harifran.. kanske en liten forfest hos mig som sist? haha..Saknar dig! Massa kramar mickan!

Anonym sa...

Men hej Julia gumman!
Jag vill bara säga att hur vacker du är! herregud ! utan smink o allt...ja e såå avundsjuk.. :=) nej men du ska vara glad o njuta att du e där,sminkad som osminkad! Ha det bäst gumman! kramar Mvh;Piia

Tess sa...

Jätte vacker bild. Du borde verkligen gå utan smink oftare när du är så fin utan smink.