onsdag, juni 17, 2009

Ja hopp..det var dom pengarna det..

Vaknade idag och lät riktigt krasslig i lungorna. Det bara rasslade i dom..
Drog vid 11 till Vårdcentralen vid kyrkbyn. Värdelös förbindelse från mitt område. Ingen buss går dit. Och det är iaf 2 km. Jag som är så svag, tog cykeln. Att gå hade inte mina ben klarat.

Hörde nämligen på deras telefonsvarade att dom har drop in 9-16.30 Perfekt! Förrut va det typ bara på morgonen dom hade de. Och då var det knökat. Nu var det en föra mig ochdet gick hyffsat snabbt.

Hon kollade lungor o hjärta o puls. Det rann svett om mig. Man märker så väl att man är sjuk när man är lika slut som ett 2 mils marathon. hahahaa. Herregud.

Jag hade bronkit hette det. Inflamation i luftrören, inget farligt, men man kan hosta och ha sig 3-4 veckor. Fick utskrivet Kåvepenin ifall att ja får 40 graders feber OCH hosta mitt under resan. Då är det lunginflamation. fick även Cocillana för hosta och slem. Det är även morfin i den haft den förrut. Man sover himla gott ;););)

Det är inga problem att sola med antibiotika medicinen. Skönt. Var lite oroolig där ett tag..

Alltid lika läskigt att ta stick..tycker inte om sånna där oväntade nålar. Men ja svimmade inte.(yeey)

550:- fattigare och redo för resan!!!!!! Compeed för mina helvettes fötter som alltid ska strejka med blåser och skoskav. Pepcid Duo ifall man skulle få halsbränna, Otrivin Comp för min rinniga snuva och nytt solstift. Göött!! Resten av allt som behövs finns redan hemma. ;)
För diarre och vätskeersättare och sånt där kul som behövs ha...


Nu ska ja ut och lapa lite av den sista solen..;)
Pusspå er!!


Inga kommentarer: