söndag, augusti 23, 2009

Ååh vilken fantastisk helg!!

Skylten jag bar idag på bröllopet.
Är det gaybröllop så är det! ;)
Det gick skit bra idag. Allt gick som smort. Jobbigt jobb må jag säga. Tufft för bena och hjärnan, man springer runt och allt ska klaffa. Tunga saker att bära osv. Mycket diskande och städande. Men det är jag van vid. Det är mycket sådant på dagis. Så de fixade jag galant.
Fått mig en nyfunnen vän idag Miaku. En härlig gay kille som är bl.a konstnär och målar nakna kroppar. Jätte vackra! manliga såklart ;) Vi fnittrade och babblade hela dagen. Bytte nummer och ska festa och fika lite då och då. Underbart!

Allt gick i regnbågensfärger samt vitt. Jag har gossat med så mkt bebisar idag! Massor!! Och alla hade bara mammor. Helt underbart att se, dom är så lyckliga att det är inte sant..

Bröllopet i sig och dopet såg vi aldrig då vi jobbade behind the scenes. Men vi hörde alla låtar, brudparet sjung och även en annan gammal elev till Charlotte sjung. Jätte fint..Alla (faddrar, familj+bebis osv) gick in till Lejon kungens låt "I en värld full av liv"
Varända litet hårstrå stod rakt ut från kroppen. Så mäktigt. Pampigt. och framförallt så passande. Dom valde den låten just för att när lilla Sebastian föddes så höll dom upp honom EXAKT som i filmen.

Jag är så glad över att få uppleva detta. Det har varit en ära att jobba för dom. Även om man fick lön så var det för dom ja kämpade och svettades. Dom var SÅ nöjda och tacksamma. Vilket var vårat mål med vårat jobb idag.

Jag vill tacka mamma och Miaku för PERFEKT teamwork.

Jag vill även tacka Pepe för en suuuper Fredag och lördag.

Ser fram emot denna kommande veckan. Förhoppningsvis provjobba på nya jobbet och massa härlig träning!

Gonatt!

2 kommentarer:

Sara sa...

Hej... Undrar om du har några tips om det är så att man gärna vill börja jobba på dagis som vikarie som du är.. =)

Charper sa...

Tihi, nu har jag hittat din blogg :) vad fint du skriver om vår stora dag! Och ja, du har helt rätt, vi var verkligen supernöjda med ert jobb! Stort stort tack igen för en toppeninsats och för att du finns och allt :)

Kram gaymammorna :)