söndag, augusti 16, 2009

Julia är duktig.,

hon har börjat laga mat. ..Riktigt duktig. Bränner alltid saker.,,men inte gjort de nu det senaste.

Tänkte lägga upp en bra lunch/middag som jag äter ofta. Suuper god och tro det eller ej. Den kommer från Julias egna hjärna. Med lite hjälp av en annans också(skratt). Men ändåå.. Detta är framsteg gott folk!!!

Ta fram en skål. Blanda:
1 burk med tonfisk i vatten(ta bort vattnet)
1 ägg
2 msk mjöl
krydda med massa curry och vitlök samt cayenne.
blanda det med en gaffel och tryck ut små plättar i pannan. Stek tills dom får färg.
Servera med lite fullkorns pasta och massa broccoli eller annat. Mättar bra och är suuuuper gott och nyttigt!!!
Även gott att värma och ha som "rester" dagen efter. Blir till två middagar.

Jag hoppas ni haft en super helg. Trots regn och rusk. Jag har haft en bra helg. Inget socker på 5 dagar nu. Är stollt. Jag kämpar vidare med mitt sockerberonde. Och vägrar ge vika.

Igår var jag med Pepe. Han åt choklad, chips och drack champis. Vad åt jag? Jag åt minimorötter och gurka med dipp. Jag höll mig och jag är så stollt. Både jag och Pepe kom underfund med att de är godare med de ja åt än chips och dipp. konstigt nog..

Jag renare just nu min kropp från skit. Det behövs. Är arg hela tiden, och har svettats grotteskt några dagar nu. Kroppen skriker efter socker..

Jag är arg på alla reklamer om godis osv. Första dagen på dieten fick jag ett utbrott på glassbilen. Vilken normal person får de?

Det har gått överstyr med mitt sockerintag. Kroppen min har vanvårdats ända sen maj månad. Och jag vill aldrig utsätta den för de igen. Därför har jag infört en ny regel i mitt liv. "Med måtta" Har lärt mig vad det betyder nu. Helg, ledighet, kalas, fest, semester. Då får ja tillgång till socker. Men att överdriva behövs inte har ja märkt..

Jag tror många där ute känner igen sig..Visst äter man bara för att äta oftast? Onödigt. Är man inte sugen så skit i det. Eller ta lite...med måtta..

Jag kämpar emot, tack vare denna låten. Stark text..

.

I keep loosing my faith
(don’t loose it!)
I keep trying again
(don’t let you fall!)
I keep taking the blame
(don’’t take it!)
I can’t give it away
(Its not your fault!)
You might not know what I mean
(don’t loose It!)
But you know what I believe in
(don’t let you fall!)
I cant give you my cause
(don’t take It!)
I’m just saying because

1 kommentar:

Julia sa...

Duktig du är =) Funderat flera ggr på att testa göra tonfisk-biffar, men aldrig tagit tag i saken, kanske får göra de såsmåningom...
Kram