torsdag, augusti 20, 2009

♥ Guss♥

Min lilla pippi(eller Pippini som jag säger)
Han är inte tam överhuvudtaget..men idag när ja skulle städa buren. Så kunde han me och sitta på handen när ja gick runt och dona, sen förflyttade han sig till axeln. Och han trivdes som bara den. Putsade sig och sträckte på sig gång på gång( Då trivs dom i sin flock har jag läst)
Jag fick pussas och mysa med hans lena lilla fjäderkropp hur mycket ja ville.(njaa..Tills han började bita i ögonfransarna som ni ser på bilen..)
Jag älskar denna lilla krabaten så mkt att de gör ont. Han är familjens lilla charmtroll som vi matar med gröt varje dag från munnen och som vi kan titta på i timmar utan att tröttna. Han är många år nu, börjar bli gammal. Men de märks inte. Han är piggare en piggast och mer social än någonsin.. Min kärlek i livet helt klart. Min ljusgröna lilla going...



*Provade träningskläder ifall ni undra vf jag har de på mig * ;)

1 kommentar:

Baronen sa...

Jag är mer hundmänniska (har 4 schäfrar) än fågelmänniska, men idag funderade jag på om jag inte skulle ta hem alla hussvalor som trillat ur sina bon och skadat sig.