måndag, augusti 24, 2009

En dröm..

Jag har en hemlig sida/hobby. Som de flesta inte vet om. Och som jag drömmer om så fort jag får tid.

En dröm jag haft sen jag var liten var att ha en bondgård. De stod alltid högst upp på julklappslistan tillsammans med hund och häst.

Jag fick mig en hund, och dessutom pengar att hyra häst dom dagar jag kände för att rida och pyssla om en häst. Har de klokaste föräldrarna i världen. Dom lät mig testa saker, och på så sätt har jag hitta mina intressen..Som fortfarande finns kvar.

Men en bondgård blev de aldrig. tyvärr..

Uppe på hästryggen klädde jag mig i mocka-byxer a la western style. Med fransar och hål för rumpan. Hästen min hade western-sadel och allt som tillhörde de. Jag älskade det!

Galoppera inne i skogen med håret slängandes och fransarna längsmed benen flängandes, var de bästa jag visste.

En dröm jag fortfarande vill uppfylla är att ha en gård. behöver inte vara boskap på min gård, men iaf en liten gård. Inte ute i nowhere, men lagom ute på landet. Vid vattnet och mitt i sveriges underbara natur. Jag vill ha lite hönor som går på gården och pickar samt lägger ägg. Lite gäss/ankor i en liten egengjord sjö. Lite katter och hundar och såklart körsbärsträd på gården. Ett trädgårdsland/växthus där jag får äta mina ekolgiska grönsaker.

Hästar på min gård blir det nog inte, då det är för mkt jobb. Men jag bor gärna granne med dom..
Jag ser mig där på min gård om några år, med en man och 1-2 barn. Och mina underbara djur vid min sida..

Men när ja nämnt detta för killar ja träffat så skrämmer ja dom nog lite. "Oh nej ingen skogsmulle" tänker nog dom. Men så är de inte. Jag är en moderiktig och en typisk Manhattan tjej ibland, men som gärna är hemma och tar de lugnt med nära och kära på min fritid. Jag är ingen tråkig människa bara för att jag vill bo på gård. Tänk er inte rött hus med vita knutar. För de är inte jag för fem öre. Modern ska de vara, blandat med gammalt.

Jag hade skött min gård perfekt =)
Hittar jag ingen man att dela min kärlek till gårdar och djur/barn ..så gör de mig inget.
Jag uppfyller min dröm på egen hand då. Så de hindrar mig inte.
Och vet ni vad?

Jag LÄNGTAR!




Några country låtar jag älskar



Inga kommentarer: