fredag, januari 22, 2010

Det underbara med dans..

Jag ÄLSKAR dans i alla former. Det är en underbart sak man kan göra, ensam eller som par. Jag har aldrig dansat i par under mina år som "dansare". Jag har steppat i några år, dansat RnB och dansat lite salsa och massvis med samba. Uppträtt lite överallt sen jaag varit liten. Inte riktgit min grej. Livrädd för scener och alla som glor.
Men träningen är underbar. vilken kroppp man får. Känslan i hjärtat när musiken och rörelserna passar in. Jag är som sagt sugen på att börja dansa igen. Något helt annat, som t.ex pardans. Hur underbart är de inte när man får in de det goa, rytmiskt-perfekta flytet.
Nu har jag inte dansat sån typ av pardans. men visst ser det härligt ut?! En hemmafest eller något liknande ser de ut som. Dom dansarloss..men vad gör det..Det ser underbart ut!! Och lite sexigt enligt mig :P
Oftast brukar jag få allergiska utslag(talesätt) av killar som dansar salsa eller liknande. De ser så feminint ut för att jag ska tycka det är snyggt. Men denna killen gör de bra! Även om jag mestadels bara kollar på henne fantastiska kropp!! ;)

Detta är denna typ av latinsk pardans jag gillar. Inte för "tävlingsaktigt" som enligt mig är stelt och för seriöst. Detta dom gör är känsla för mig. Dom skulle kunna göra detta i vardagsrummet, sovrummet och på krogen om dom hade lust. Eller vad tycker ni??

2 kommentarer:

karri sa...

Hej gumman,när jag såg videon som du la upp på bachata dansen blev jag lite chockad för man dansar inte alls den riktiga bachatan så, ville bara tala om det pusspuss

Julia Hagman 22 år sa...

Heej vackra duu! Nee de e de ja gillar..:P..Tycker om att dom blandar lite ..ser mysigt ut hihi :P