onsdag, januari 13, 2010

Onsdag, tror ja

Fan de står still i livet just nu. Väntar på att boken ska komma på posten så ja kan börja plugga. Väntar även på att de indv. schemat ska komma till mig så jag kan börja skriva upp datum när allt ska vara inne.
Såååå trååkigt när de inte händer något.!!

Jag ska snart handla med pappa. Massa gott som ja ska ha till middag olika dagar. Vegetraiskt är såååå gott. Känns såå mycket bättre i hjärtat, och i kroppen när jag inte äter kött.
Drömmer mardrömmar då och då om att jag stöttar djurvanvårdarna/slakten genom att ignorera vad som händer djuren innan slakt och äta en t.ex cheeseburgare/kebabtallrik för att de är gott?..Så ego är inte jag längre och vägrar falla dit bara för något är gott...Finns mycket annat som är gott!!
Inatt drömde jag att jag såg en gris slaktas. Och den skrek sådär som bara grisar kan. Den hade en kulting i magen som jag tog hand om och släppte ut den i det fria(ja vet de låter knas, men det var en dröm och kändes grymt bra i drömmen) hahah Då kan allt hända. Jag vet att ja grät som bara den när jag hörde de där skriket. INGET slår känslan av att veta att man ALDRIG kommer äta djur. De är helt underbart!!!
Jag pratar likadant till människor som till djur Varför ska jag då äta dom? Jag lovar er att hade jag dratt till ett slakteri/bondgård eller farm så hade jag hängt över staketet och pratat bebisspråk med dom. Hehe thats just me!! Jag älskar djur...Sen har jag förståelse för att andra inte är som jag. DOnt get me wrong. Ville bara få sagt detta. =)

Inga kommentarer: