måndag, januari 25, 2010

Odontologen/Ordontri

Ibland är det en fördel att varit me om mycket.
Nu är jag bjuden till en interjuv på Odontologen(Tandläkare för dom med problem i munnen), där dom vill ha min synpunkt på hur patienter ser ut nu.
FÖRE och EFTER bilder visas på en dator i 40 minuter på olika människor..
Dom vill veta vad JAG som varit hos dom mycket, ser på saker..Hur jag tycker dom kunnat göra det bättre osv...ÅÅhh Grymt intressant!!!

Jag har själv haft 3 jobbiga tandställningar med alla små finesser som går, samt proteser av alla dess slag.
Min tandrad har varit så defformerad efter de jag är född med så ni hade aldrig trott de varit mina tänder. Jag har dessutom alltid saknat en framtand, så därav alla proteser, fastlimmade i tandställningen, eller en plastgom med EN tand på som fyllde "luckan" jag saknade en tand på. Så fult, men så nödvändigt.
Utan den såg jag ut som en hockeyspelare..

Aldrig gått hos vanlig tandläkare. Utan bara hos odontologen...

Det var en studerande elev som ringde mig nyss. Dom lär sig av att se vad vi patienter resonerar över. Berömmer och icke berömmer. Osv. Det krävs för att dom ska få mer förståelse över deras kommande patineter.

Jag tycker de ska bli grymt intressant att se andras problem i munnen, inte bara mina. Se hur/vad som fått för slutresultat , jämföra osv. Det är ju detta jag vill jobba med. Hjälpa folk som har problem...

Jag har seendet som en plastikkirurg och en tandläkare tillsammans. Säger alltid mina läkare och kirurger till mig.
Jag har utveklat mina ögon till att se, det dom gör. Minimala saker som ofta har betydande roll i deras arbete. Jag pratar nästan i deras termer snart hehe. Helt inne i detta.. Och tro mig, det är inte till de positiva att jag har ett sånt seende. Jag ser alla mina fel som gigantiska. Vilket är grymt jobbigt under PMS tiden.

Nu under veckan ska hon ringa tillbaxs och fixa en tid till mig. Längtar till att få komma dit.

Kraaaam

Inga kommentarer: