torsdag, januari 14, 2010

Längtar till Vår/sommar!!

Kollar igenom lite bilder nu.
Fasen vad mycket bilder jag har, mycket skit må jag säga! Men mycket minnen med. Vår/sommar 2009 var så sjukt bra. Mycket som hände innuti mig. Nog den tiden i livet jag kännt att jag utveklats mest. Helt klart.

Jag fan mig själv om man säger så. Mitt livsuppdrag jag kommer köra med härdanefter är att slänga mig ut i världen..Om de så ska vara skåne eller karibien.
Ut och upptäcka, trottsa mina rädslor och få erfarenhet av andra ställen i världen.
2009 sparade jag ihop 10 tusen kronor. Drog till grekland ENSAM 14 dagar.

Ni som vet vem jag varit hela min skoltid blev nog mest shockade av mitt val. För jag var den som darrade i rösten så fort jag var tvungen att prata inför folk, jag var den som ständigt blev generad. Jag höll mig gärna borta från centrum. Ville inte ställa upp som lucia, eller i teater. Inte en chans, då kollade ju alla!! Jag var den som lät min kille bestämmma över mig, driva med mig och utnyttja mig. Jag var den som inte sa ett ord på engelska när familjen va på semester. Jag vågade inte.
Jag var den som aldrig vågade något. Tills en dag, då jag helt började ändra instinkt. Började dansa SAMBA som är en välldigt sexuell dans, med lite kläder. Uppträdde på skolans show och även i en karneval. Det var hemskt. heeemskt. Men det ändrade mitt beteende och jag slutade ganska snabbt. Folk tyckte jag hade tallang och var modig. Herregud, JAG?!
På min 14 dagars resa bestämde jag mig för att VÅGA, VÅGA och VÅGA. Vara utan smink så ofta jag kunde. Vilket var en pest och pina. Det har alltid varit min skyddsmantel. Som mest hade jag mascara och kanske lite puder..
Jag fick träna mig att vara bland folk, i detta fallet fulla engelsmän. träna mig att prata med folk. Jag villa gråta flera ggr, men jag tvingade mig själv. "Det är här, i grekland ja kan göra detta. INGEN känner mig. Kom igen!!!"..I sverige hade jag aldrig kunnat detta.

Jag klarade det. Efter 14 dagar kom jag hem med en underbar bränna, bra och dålig minnen. Men framförallt en stolthet som inte går att beskriva. En stolthet som är i liknelse med att jag räddat världen(i detta fallet migsjälv). Jag klarade DET!!

SÅ nu till saken, haha! Jag vägrar att falla tillbaxs till mitt gamla jag. Denna våren och sommarn ska jag vara modig med. Något måste jag göra, och de återstår att se ;) Var det nu än blir så slår jag på stort ;) Vill ni känna er som den mäktigaste kvinnan/mannen i världen ska ni RESA ENSAMNA. Inget slår det...

Här kommer ett urplock av bilder från vår/sommarn .09.


Hemkommen, stolltare tjej får man leta efter ;)Dagen efter, min födelsedag ;) Bruna ben? :P

Jag och min underbara fågel. Goss stund!!
Våren (L)
Liseberg med Kusinens lilla ZOe

Alla goa stunder på terrassen.
Carpe diem var det va?..=)

Inga kommentarer: